Galantusz Grafika
Hungarian English French German Italian Portuguese Romanian Russian Spanish

Sikeres termékértékesítés I.

A sikeres termékértékesítés egyik titka!

Sokan szembesülnek azzal a problémával, hogy a termékük nagyon jó, tartós, megbízható, de mégsem fogy! A sok lehetséges ok közül most csak egy okot vizsgálunk: a külsőt.

 Tehát hogyan tegyük igazán értékessé, eladhatóbbá termékünket?

Kezdetnek a csomagoláshoz olyan grafikai motívumokat, elemeket kell választani, amelyek már önmagában is megragadják a vásárlók figyelmét, és felkeltik bennük a birtoklási vágyat. A végkifejlet ily módon a vásárlásban csapódik le! Itt célszerű olyan stílust használni, ami kiragadja a terméket az átlagos kategóriából pl:

  • más látásmód a többi hasonló termékhez képest - pl. szokatlan nézetek, vizuális hatások
  • jellegzetes színvilág meghatározása stb.

Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhet a következő lépés, a prezentációkészítés. Ezt a - nevezzük brosúrának - brosúrát nyilvános helyekre, pl.: üzletbe termék mellé helyezzük el. Ennek a brosúrának olyannak kell lenni, hogy a potenciális vevőket akár több méterről is odacsalja és olvasásra késztesse. Ez a kis füzetecske olyan tartalommal rendelkezzen, ami figyelemfelkeltő tartalommal bír. Ezt a tartalmat két összetevővel érhetjük el:

  • a szöveg információ-tartalmával
  • képi tartalommal

 E kettő feltétel megfelelő arányú ötvözete már fél siker!

Mi van még?

Még hátra van a propagandaanyag. A legjobb az, ha a termékünk piacra kerülése előtt ezt valamilyen módon a köztudatba ültetjük, tehát elkezdjük "beharangozni". Ezt megtehetjük akár ezekkel az eszközökkel is:

  • plakát
  • szórólap
  • naptár
  • brosúra - ebben az esetben inkább figyelemfelkeltésre való eszköz
  • webes hirdetések
  • cikkek - ahol a termék erényeit ecsetelik
  • blogok

Hogyan tudunk az élmezőnyre jutni termékeinkkel?

Úgy, hogy nem a sablonos utat válasszuk! Ha egyediségre törekszünk! Bár ez nem mindig az olcsóbb út, de nagyon hamar megtérülő befektetés!

Egyedi grafikákkal, termékillusztrálással olyan propaganda anyagot lehet készíteni, ami nem csak kiemel bennünket a többi közül, de esztétikai, és kulturális értéke is messzemenően túlmutat a hagyományosan anyagokon!

Egy egyszerű példa a valóságból. Egy nagy nevű munkagépeket forgalmazó cég elhatározta, hogy karácsonyra meglepi ügyfeleit többek közt egy asztali naptárral, ami az Ő általuk forgalmazott gépek termékillusztrációiból állt. A visszajelzéseik alapján átütő sikere lett a naptárnak, ugyanis ilyen gazdagon illusztrált termékillusztrációs naptárat sehol másutt nem kaptak azelőtt az ügyfeleik. Ennek az lett a következménye, hogy minden ügyfélnél az Ő naptáruk volt kitéve, mert annyira kuriózum lett. Lefordítva ingyen reklámot kaptak, és ezáltal a költségük is búsásan megtérült! Ha "hagyományos" anyagot készítettek volna, akkor nem lett volna ilyen eredményes a kampányuk.

Összefoglalva:

A termék eladásában nagyon fontos szerepet játszik a jól megrajzolt, megtervezett csomagolási motívum, a művészien kivitelezett termékillusztráció, és az ugyanígy gondosan átgondolt, megtervezett reklámanyagok grafikái. Vagyis, ha tetszik a vásárlónak az összhatás, felkelti az érdeklődését, szívesebben megveszi a terméket.

Van még egy előnye: a képek alapján könnyebben rátalálnak az üzletben a termékre, mert az írásnál jobban megjegyzik a képeket, grafikákat, illusztrációkat!

Ha ajánlatot szeretne kérni, itt megteheti.

 

Kategória: