Galantusz Grafika
Hungarian English French German Italian Portuguese Romanian Russian Spanish

Termékértékesítés II.

...vagy a mézesmadzag elhúzása ütős grafikákkal!

Hát kezdjük ott, hogy már megvan a termékünk, és hamarosan értékesíteni lehetne, de még nincs meg az a motiváció, ami a vevőt ösztönözné a megvételre. Ilyenkor szokott eljönni az az idő - a profik már előtte is agyalnak rajta – amikor, leülnek a kedvenc italunk mellé, és elkezdenek gondolkodni, azon, hogy miként lehetne megnyerni a vásárlókat magunknak.

 Ennek az egyik formája a termékünk magasztalása fórumokon, kiadványokon keresztül. Ezen eszközök segítségével magasztalhatjuk fel, és tehetjük még értékesebbé, kívánatosabbá a leendő vásárlói réteg számára – természetesen a valóságnak megfelelően, írott anyag esetében. Hogy ezen kívül milyen marketinges lehetőségek vannak még, azt már itt leírtam egyszer.

Most tárgyaljuk inkább a vizuális hatásokat.

Grafikai úton ki lehet, illetve át lehet emelni a fantázia világába a termékünk tulajdonságait, és itt már nem számítanak a túlkapások, kegyes hazugságok! Minél jobban szárnyal a fantáziánk annál nagyobb lesz a hatás a köztudatban. Ezeket a hatásokat lehet fokozni ütős szlogenekkel, jó feliratokkal is, és még jobb termékillusztrációkkal!

A másik lehetőség amikor belecsempésszük grafikus történetekbe termékünket. Egytől három kockáig terjedő, képregényszerű illusztrációkat érdemes rajzolni hozzájuk, olyan történetekkel, amik kidomborítják, erősítik a termékünk valós lehetőségeit. Persze az sem árt, ha ezek a grafikák csattanósak – egy jó viccre sokkal tovább emlékezünk, mint a rosszra. Ezeket a képeket meglehet osztani pl. közösségi oldalakon, ahol pillanatok alatt meg van oldva a népszerűsítés is méghozzá ingyenesen!

Ezután jön a csomagolás. Az egyik legfontosabb tényező! A termék illusztrációt úgy kell ábrázolni, hogy az szinte öntudatlanul, automatikusan a kosárba kerüljön termékünkkel – ez a tudatos vásárlók korában nem kis teljesítmény, de nem is lehetetlen. Arra azért vigyázzunk, hogy a grafika ne valósághű legyen, mert arra ott a fényképes opció. Inkább törekedjünk a letisztúltságra, a szépségre, öttletességre. Legyen egyszerű és elegáns, de uralja a kompozíciót.

Ha a fentiek teljesülnek, akkor már félig megnyertük a csatát a piacért. A másik fele a termék életképességén múlik. És a csatában ránk is számíthat!

Kategória: