Galantusz Grafika
Hungarian English French German Italian Portuguese Romanian Russian Spanish

Szórólap lépések

Mi kell szórólap sikeréhez?

A folyamatos üzleti siker fenntartásához, vagy üzletünk reklámozásához rengeteg lehetőségünk adódik. Az egyik ilyen lehetőség a szórólap.

 A szórólap, olyan üzleti beruházás, ami kétélű fegyver. Vagyis, ha jól sül el, akkor elérte a célját és megérte a pénzét, de ha rosszul akkor csak kidobott pénzről beszélünk. A szórólap eredményessége több tényezőn múlik. A legfontosabb ezek közül a tervezési szakasz, ahol először átgondolja a megrendelő, hogy mit is akar közzé tenni. Ez sok minden lehet pl. termék, szolgáltatás, esemény stb.. Ha ez megvan, akkor tovább kell lépni a következő szakaszba, vagyis a szórólap közönségét kell elérni. Ennek a következő módjai vannak a teljesség igénye nélkül:

  • Egyszerű a dolgunk, akkor ha terméket reklámozunk szórólap felületén, mert akkor csak egy szuper fotót kell készíteni, és megvan a képanyag. De ha más egyéb a szórólap tartalma az már gondolkodásra adhat okot, már csak azért is, mert a grafikus szakembernek el kell magyarázni az elképzelését – ne feledje, a grafikus nem ért az Ön szakmájához, de az Ön magyarázata alapján le tudja képezni a elképzeléseit, és Ő lesz az akinek a grafikája által népszerű lesz a szórólap..
  • Szövegezéssel, nyelvezettel, befolyásolhatja, megfoghatja az adott csoportot. Itt nagyon fontos szerepe van a korosztályok közti társadalmi szemléletnek, vagy a nemek közötti különbségekből adódó gondolkodásmódnak is. Tehát a szövegezés távolról sem közömbös része a szórólap pojektnek.
  • A fő színek átgondolása. Lényeges szempont, mert színekkel akár be lehet határolni adott szakmákat, tevékenységeket is. Vagyis a célközönség az ismerős színekre oda fog figyelni, ha akar, ha nem – úgymond szakmai ártalom!
  • Nagyjából ennyit tehet az ügyfél önerőből, ha szakemberre bízza a szórólap tervezést. Az hogy kire bízza a szórólap tervezést az már inkább szerencse kérdése, legalábbis első alkalomkor. Bár nagyon le lehet szűkíteni a negatív élményeket egy kis odafigyeléssel, de ez egy másik téma lesz.
  • Ha a szórólap idáig elkészült, akkor jöhet a mázas rész, vagyis a szemnek való tetszelgés és a reklám ismeret! A grafikus a fentek leírtak alapján, kiegészítve a marketinges szemlélettel elkészíti a vázlatot. A vázlat alapján már mindenkinek kézzel fogható lesz a végeredmény, és látszani fog hol kell erősíteni. A fő szempontok a következők lesznek:

A szórólap ne legyen túlzsúfolva! Ez az állapot inkább visszatetsző, mint tetszetős, mert nagyon leterheli az agyat és a lényegről lemaradhat a szórólap olvasója. A szöveg legyen egyszerű, mindenki által érthető megfogalmazásban. A szem haladási irányára mindig figyeljünk oda, mert csak egy esélyünk van általában, ha elpuskázzuk, akkor sok lehetséges vásárlótól fogunk elesni. Törekedni kell arra, hogy minél egyedibb, ha úgy-tetszik formabontó legyen szórólapunk. Ezzel a trükkel becsapjuk a szemet, mert ez a kis kíváncsi ablak az eltérőket, a formabontó elemeket hamarabb észreveszi, mint a hagyományos összetevőket. Ezek az elemek lehetnek vicces grafikák, szövegek grafikaként, de lehetnek kontrasztos hatásúak is.

Mindezeket összevetve látható, hogy a szórólap készítés nem is olyan egyszerű dolog, mint ami a köztudatba él. Megfelelő tudás nélkül, majdnem biztos, hogy nem fog sok bevételt termelni a szórólap.

Kategória: